måndag 28 september 2009

Saker jag lärt mig men aldrig kommer att förstå


Bilen – ett av vuxen-ekonomins alla svarta hål.

I helgen var jag på examensfest. Marie är färdig ekonom så det hurrade och skålade vi för. Fast allra mest hurrade vi för att hon lyckats med sin examen samtidigt som hon jobbar som VD och är tvåbarnsmor. Hurra upphöjt till hundra.

Själv tog jag examen för åtta år sedan och det har varit bra år. Om jag på examensdagen hade kunnat se åtta år framåt i tiden hade jag varit nöjd. En av bilderna i kristallkulan hade dock gjort mig förvånad. Jag minns att jag som student med en "inkomst" på 7000 kronor i månaden trodde att jag skulle ha råd med nästintill allt jag önskade mig när jag väl började jobba. Av någon outgrundlig anledning har det inte blivit riktigt så och jag tycker på allvar att det är ett av livets stora mysterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar