söndag 25 oktober 2009

Allt är tillåtet i krig och kärlek (och heminredning)...



Vi har flyttat, om det nu lyckats undgå någon. På pappret är det jag, Engelsmannen och Lilla H som nu huserar tillsammans i en spatiös trerummare. I verkligheten har jag och Engelsmannen flyttat in i helt olika lägenheter.

- Ska den byrån verkligen stå där?
- Of course. Why?
- Nä, det är bara det att jag trodde den skulle stå i Lilla Hs rum.
- Did you? Well, that’s not really gonna work, is it?

Och så vidare.
Vi utkämpar små bataljer här och vi väljer våra strider noga. Taktiskt tror jag att jag ligger några snäpp före. ”Om jag låtsas att jag inte gillar att han lagt soffkuddarna där, kanske han ger med sig vad gäller valet av gardiner”.
Eller så missbedömer vi varandra båda två och snärjer in oss så mycket att ingen blir nöjd. Alternativt spelar det kanske inte så stor roll var kuddarna hamnar i det långa loppet.

1 kommentar:

Hans sa...

Men det har väl ett coolt marknadsföringsprojekt.

Det är tror jag kanske rätt att välja ett enkelt utförande på en helt vanlig bloggtjänst folk allmänt använder.

Kanske skulle jag skriva något om den på Nyhetsbloggen.com? Du kan ju skicka ett e-post i så fall (du har uppgift på kontaktsidan där).

Skicka en kommentar