torsdag 29 oktober 2009

Drömmer om en jul. Hemma.



Julen för två år sedan. Kusinerna hade lite olika förväntningar på julklapparna.


Jag älskar julen och jag älskar idén om julen ännu mer. Inredningstidningarna med inför-julen-tips är mina allra mest lästa och kan bringa fram julstämning i juli.

I år blir det jul i Sverige efter två jular utomlands och jag kan knappt bärga mig. Lilla H fyller tre strax innan nyår så kanske att han kommer minnas något från denna julen? Det är nu vi skapar hans barndomsminnen och det känns stort, stort och ofantligt roligt.

Engelsmannen vill gå loss och köpa vartenda Brio-tåg i universum medan jag själv drömmer om sådana där hederliga Barnen i Bullerbyn-klappar. Med lackade sigill (vad är det mamma? Det är kladdigt!) kossor gjorda av kottar (är det ett träd?) och ärvda skridskor (är dom gamla, mamma? Vill du köpa nya?) Man får vara nöjd om vi hamnar någonstans mitt emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar