fredag 25 september 2009

Nära till allt



Ingen braskamin, inga mjukslitna trägolv, inga frilagda takbjälkar och inga spröjsade fönster. Ingen kluckande å, ingen hundraårig stenbro, inget trädäck och heller ingen gräsmatta mellan tårna.

Men

Nära jobbet, nära vänner, nära syrran och nära träning. Nära shopping, nära stormarknad, nära bio, nära utgång och nära hemgång.

Och dessutom

Mindre restid och mindre dötid, mera fritid och mera kvalitetstid. Det, mina vänner, är det verkliga värdet av flytten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drömmar och SBAB är inget som går hand i hand. När jag såg min bostad på nätet ringde jag mäklare, som samma dag besökte mig med kontrakt i hand - SBAB beviljar alltid brygglån sa hon, eftersom min gamla lägenhet och min nya kostade lika mycket hade jag ingen anledning att misströsta. Jag skrev på. SBAB vägrade ge mig brygglån, trots en helt obelånad bostadsrätt som säkerhet, detta för att jag hade 750 kronor under deras marginal för lån. Så genom att sälja min lägenhet till min granne 160.000 kronor under värdet - kunde jag fullgöra påskrivet kontrakt. SBAB är så långt ifrån en drömsamarbetspartner man kan komma - och kärlek (hjärta) saknas, i allafall från min horisont. Tack Johan Andersson Bäverbäcksgränd 56 i Rågsved

Lena Hedlund sa...

Hej Johan!

Vi är ledsna över att du haft en tråkig upplevelse av SBAB i samband med att du köpte din nya lägenhet. Eftersom vi har svårt att kommentera det enskilda fallet här på bloggen vill vi be dig kontakta Bror-Göran Pettersson hos oss på telefon 054-17 26 86. Vi vill samtidigt påminna om vikten av att ha en dialog direkt med långivaren innan man skriver på kontraktet så att man verkligen är säker på att man får lånet.

//Hälsningar Lena Hedlund Kommunikationschef SBAB

Skicka en kommentar