måndag 21 september 2009

Tomten jag vill ha...



Nu skriver vi önskelistor för fulla muggar. Vi flyttar från 130 till 90 kvadrat så det mest naturliga vore väl att vi skrev listor på vad vi måste göra oss av med. Och det ska vi naturligtvis göra. Men först ska vi njuta några dagars barnslig glädje över att vi i grevens tid, fem veckor innan utflyttningsdatum, skrivit kontrakt på en superfin trea. Hurra!

Överst på Engelsmannens önskelista står ordet Flatscreen. Här på landet hyser vi två tjockisar men de kommer bli utskrattade av de vackra smalisarna i stan så de får köras till återvinning istället.

På min lista står det Gräddvit cykel. Här på landet cyklar vi aldrig, uppförsbacken upp till byn är för brant. Vi går eller (alldeles för lättvindigt) åker bil. Men i stan, där ska jag ha en cykel som kan ta mig till jobbet, som kan hämta på dagis, som kan parkeras utanför gymmet (Jag sa väl att det var en önskelista?) Och gräddvit ska den vara för det är det oskrivna bladets färg.

Vad Lilla H önskar sig har vi inte lyckats sätta fingret på. Alldeles nyss berättade vi för honom att vi ska flytta och att mamma och daddy och alla hans leksaker självklart ska följa med. Han kontrade med att han vill ta med sig sin säng. Som ni ser på bilden kan det bli problematiskt.

1 kommentar:

Mos sa...

Jag sympatiserar med engelsmannen, passa på när ni ändå flyttar. Det är det enda tillfället då det går att göra sig av med saker som fungerar.

Skicka en kommentar